reklama

Povinná matematika?...Sen, či...?

Keď sa nedávno vo vodách verejnosti vyskytla informácia o tom, že na gymnáziá sa budú prijímať len žiaci s priemerom maximálne 1,5 brala som to ako žart. Ale to, že študenti stredných škôl budú musieť povinne maturovať z matematiky, je veľmi, veľmi zlý vtip.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Dobre, je pravda, že o technické smery nie je taký enormný záujem ako kedysi, neznamená to ale, že budeme nútiť decká maturovať z predmetu, ktorý nenávidí trúfam si povedať, viac než osemdesiat percent študentov! Drzosť najhrubšieho zrna! Tie deti na gymnáziách makajú, ak by nemakali, nepreliezali by. Viem to, sama som bola študentkou gymnázia. Našťastie v roku 2002, lebo ak by návrh o prijímaní prešiel, nedostala by som sa tam a už vôbec by som nezmaturovala z matematiky! Nebola by som teraz absolventkou vysokej školy, možno by som sa našla v technickom či remeselnom smere, ale prudko o tom pochybujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekde som počula názor, že matematika je základ všetkého, a to, že sa zle vyučuje, je už druhá vec. No dobre, ale preboha živého, jedna vec priamo súvisí s tou druhou! Nás učil na gympli každý rok matiku niekto iný. Tá posledná pani profesorka ale vynikala. Prišla na hodinu, napísala na tabuľu nadpis dnešného učiva a jeden príklad. Spýtala sa či rozumieme, a priznávam, ja som sa prihlásila s tým, že nerozumiem. Že mi to skrátka nie je jasné, nech prosím poskytne ešte jeden príklad a potom si začneme prepočítavať nejaké cvičenia. Odfúkla si, nadvihla obočie a pred celou triedou som si vypočula, že tomu aj tak neporozumiem, že som už raz taká, nech si rátam doma. A bolo vybavené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojou doménou bola slovenčina, eseje a referáty som robila aj z nepovinného čítania. Áno, bola som študentkou gymnázia, ktorá mala rada iba niektoré predmety. Dnes sa totiž predpokladá, že na gymnáziách sú študenti, ktorí majú rovnako radi biológiu aj literatúru. Ale nie je to pravda. Vzídu z nich ekonómovia, režiséri, vedci, aj etnológovia. Nedá sa povedať, že každý z nich bol jednotkár, nedá sa poslať na gymnáziá decká len s dobrými známkami - tie ani zďaleka neurčujú inteligenciu ani iné hodnoty. Sú zrkadlom len toho, ako dobre vedia bifľovať a ako krásne sa vedia pchať do riti učiteľom. Nie sú odrazom osobnosti. To, že pán Čaplovič chce na gymnáziách len tých so skvelým priemerom a rád by zaviedol povinnú maturitu z matematiky, je podľa kolosálna hlúposť. Ale ak teda chce silou mocou dosiahnuť to, že na gymnáziách nebude nikto, to sa mu asi podarí. Poznám totiž asi len jedného človeka, ktorý by úplne dobrovoľne s plnou vážnosťou maturoval z matematiky.

Soňa Košťáliková

Soňa Košťáliková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

cholerik, ktorý sa ale úspešne lieči :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu