reklama

Moja tučná slovenská hlava

Väčšinu svojho života bojujem s kilami.Nie je to také hrozné, niektorí skutočne obézni ľudia dokonca majú tendenciu nazývať ma ,,štíhlou." Majú pomýlené videnie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Odkedy si pamätám, riešim svoje telo. Stále dookola. Stehná, zadok, brucho. Dokedy ešte? Keď som mala dvanásť, začal ma baviť aerobik. Nakazila som aj moje spolužiačky a chodili sme tam spolu. Minulý rok som na torte sfúkla dvadsať päť sviečok, takže v dobe keď som začala cvičiť, popularita fit centier zďaleka nebola taká vysoká.Chodili sme cvičiť do mestskej hádzanárskej haly, cvičiteľka vtedy ešte nemala mikrofón, takže trikrát do týždňa zjapala na asi tridsať žien, ktorým začalo vadiť ich vlastné telo. Učili sme sa kroky, boli pre mňa španielskou dedinou, dnes ich viam aj po slepiačky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kilá sa držali, tak som si reku povedala, že budem večerať len zeleninu. Áno, dobrý nápad to bol, surová zelenina je síce nesmierne zdravá, ale brucho sa vám po nej nafúkne do enormných veľkostí a vyzeráte ako pavúk.

Brat mi daroval svoj starý rotoped. Láska na prvý pohľad. Každý deň som sa venovala bicyklovaniu dobrú hodinu. Pustila som si seriál a šľapala. Netušila som, že od toho rastú stehná a zadok. Veď v Amsterdame sa ľudia presúvajú najmä bicyklami a amsterdamské ženy patria medzi tie s najkrajšími nohami na svete. Tak v čom je problém?

Čítala som, že problém je vraj v hlave. A v alkohole. Stačí, ak si dáte raz do týždňa dva deci bieleho a všetky diétne snahy sú v tej chvíli zmarené. A čo sa týka tej hlavy, asi je to pravda. Ale ak sa snažím akokoľvek silno a dlho, nedokážem z hlavy vymazať myšlienku, že ja ,,mám problém s postavou."Čo to vlastne znamená? že JA mám problém, alebo MÁM problém? Najhoršie je, že v dnešnom svete nie je možné aby neštíhla žena bola šťastná. Ešte to tak! Nie aby si sa príliš usmievala, ľudia by si mysleli, že máš nedajbože zo života radosť! A to by už len bolo. Ty máš predsa sedieť doma pred telkou a plakať. Alebo makať vo fitku. Tam je Tvoje miesto. Musíš sa dennodenne krvopotne snažiť zo seba spraviť človeka, a nie podporovať výletmi do cukrární svoje tukom obalené trasúce sa telo. Na každom kroku hovoriť o tom, ako stále zle vyzeráš a ako sa inak strašne snažíš, aby vedeli, aby si boli istí, že s ,,tým" niečo robíš. Musíš ich v tom pekne utvrdzovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kde sa stala chyba? Už ani neprejde deň kedy mi nie je zle z tejto spoločnosti. Čudujeme sa s otvorenými ústami ak okolo nás prejde obézne dievča v obtiahnutých rifliach a za ruku sa drží s krásnym, vyšportovaným chlapom. Pýtame sa, aký má ten chalan problém, veď by mohol mať ktorúkoľvek babu. Lenže on chce túto. Tak mu dajme pokoj. Kult štíhlosti nás, paradoxne, prerástol. Prerástol nám cez tie naše vygumované hlavy. Ak niekto nie je štíhly, nie je možné aby bol spokojný, šťastný, hladný, usmiaty, veselý, maškrtný, príťažlivý, úspešný.Tak to proste nefunguje. Dokonca ani u mňa, napriek tomu, že ešte nepatrím do kolonky ,,obézna." Ale asi je to naozaj aj v mojej hlave. Možno skutočne vysielam energiu typu: áno, viem, že mám silné stehná. Napriek tomu ale spoločnosti nikdy nezabudnem to, ako sa k tučným ľuďom správa. Ako k posledným hyenám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najnovšie mi teraz rastie hlava. Bratia si zo mňa celý život robia srandu, že od zemiakov rastie hlava. Od detstva zemiaky milujem a zatiaľ sa to nezmenilo. Možno majú nakoniec pravdu, lebo mi v poslednej dobe narástli líca a tým pádom sa moja hlava zdá väčšia. A tak teraz čakám, kým to niektorí prestanú riešiť. Kým si nájdu niečo nové, lepšie. Čakám kým si všimnú, že mám ľavé oko o čosi menšie ako pravé. Možno im to pripomeniem sama, keďže už ,,to" mám v tej mojej hlave.

Nie som dokonalá. Ale asi sú medzi nami ľudia ktorí sú perfektní, keďže si dovolia hodnotiť ostatných.

Soňa Košťáliková

Soňa Košťáliková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

cholerik, ktorý sa ale úspešne lieči :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu